Saturday, May 30, 2009

Ubat darah tinggi - Herba vitex

Ubat darah tinggi

Ubat darah tinggi dari HPA iaitu herba vitex adalah berkhasiat dalam menurunkan tekanan darah tinggi dan seterusnya menjadikannya normal. Tanda-tanda awal hipertensi boleh diketahui melalui tanda-tanda berikut; sakit pada bahagian kepala, mata menjadi merah dan berair, kesemutan pada kaki dan tangan, terasa sakit dan tegang pada bahagian tengkuk. Jika sekiranya perkara ini tidak diatasi sejak dari awal dengan mengambil ubat darah tinggi yang sepatutnya, maka penderita mungkin akan menghadapi masalah seperti berikut; stroke atau lumpuh pada kaki dan tangan, rabun yang mungkin hingga mengakibatkan buta, pecah di bahagian pembuluh darah yang boleh mengakibatkan koma, gangguan saraf, dan lumpuh, lemah jantung, buah pinggang menjadi rosak dan gagal untuk berfungsi.

Komposisi ubat darah tinggi vitex (75 Kapsul per botol) :

1. Tetra Indica

2. Vitex Pubscens

3. Micromelum Pubscens

4. Tinospora Crispa

5. Physalis Minima

Dos :

Amalkan 2 kapsul ubat darah tinggi ini pada waktu pagi dan 1 kapsul pada malam. Amat baik diambil bersama Teh Herba dan Omega 3.

Panduan/Petua/Artikel Berkaitan Vitex Tulisan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA

Vitex sebagai ubat darah tinggi


Vitex merupakan salah satu dari list panjang produk HPA. Vitex mempunyai fungsi utama sebagai ubat darah tingi. Bahan utama bagi menhasilkan produk ini adalah pokok patawali/seruntun-utara/brotowali - ind. Ia mengandungi satu bahan aktif yang dikenali sebagai palmatin. Berdasarkan kajian adalah didapati bahawa palmatin boleh bertindak menurunkan tekanan darah tinggi dan ia adalah selamat digunakan.

Untuk medapatkan keberkesanan yang lebih adalah dicadangkan mengambil ubat darah tinggi ini dengan beberapa herba lain seperti dibawah:-

Vitex - 3 x 3
omega 3 - 3x 3
Teh herba - 1 hari 2 uncang/sachet
Vco - 2 x 3

Sinergi ini bukan sahaja bertujuan untuk menurunkan darah tinggi tetapi ia juga dapat memberikan tenaga kepada pesakit. Gunakanlah lebih dari 3 bulan. InsyaAlah boleh meninggalkan ubatan kimia (kena lihat bacaan darah dari masa kesemasa).

Ubat darah tinggi

No comments:

Post a Comment